Blogi

Lemonsoft – tehokas työkalu yrityksen taloushallintoon ja kasvun tueksi

Taloushallinto, asiakkuudet ja projektit muodostavat yrityksen arjen ytimen. Kun nämä toimivat saumattomasti, liiketoiminta kasvaa ja päätöksenteko helpottuu. Lemonsoft on suomalainen ohjelmisto, joka tuo nämä osa-alueet yhteen – automatisoiden rutiinit, selkeyttäen prosessit ja tarjoten reaaliaikaista tietoa päätöksenteon tueksi. Accadon asiantuntijat hyödyntävät Lemonsoftia auttaakseen yrityksiä rakentamaan tehokkaampia ja hallitumpia toimintamalleja. Kun ohjelmisto hoitaa toistuvat tehtävät, sinä voit keskittyä kasvuun, kehitykseen ja asiakkaisiin. Taloushallinto kuntoon automaation avulla Lemonsoft automatisoi taloushallinnon keskeiset prosessit – kuten laskutuksen, kirjanpidon ja budjetoinnin. Reaaliaikainen tieto kertoo heti, missä mennään, ja selkeät raportit helpottavat yrityksen taloudellisen tilanteen hahmottamista. Accado auttaa yritystäsi hyödyntämään nämä ominaisuudet täysimääräisesti, jotta taloushallinto tukee liiketoiminnan päätöksiä eikä vie niiltä aikaa. Asiakkuudenhallinta ja myynnin tehostaminen Hyvä asiakkuudenhallinta on menestyvän liiketoiminnan perusta. Lemonsoft CRM kokoaa asiakastiedot, kontaktihistorian ja myyntiputken yhteen näkymään. Accadon avulla Lemonsoftin CRM toimii aidosti arjen tukena – ei vain tietovarastona. Kun kaikki tieto on yhdessä paikassa, asiakaspalvelu tehostuu ja myyntiennusteet tarkentuvat. Tämä mahdollistaa paremman palvelun ja vahvemmat asiakassuhteet. Varastonhallinta ja logistiikka hallintaan Lemonsoft tarjoaa reaaliaikaisen näkymän varastoon ja toimitusketjuun. Näin yritys voi vähentää hävikkiä, varmistaa oikeat varastotasot ja parantaa toimitusvarmuutta. Accadon avulla varaston seuranta ja tilausten käsittely voidaan automatisoida, mikä säästää aikaa ja vähentää virheitä. Projektinhallinta ja tiimityö sujuvaksi Lemonsoftin projektinhallintatyökalut tuovat selkeyttä ja läpinäkyvyyttä projekteihin. Budjetit, aikataulut ja resurssit pysyvät hallinnassa, ja kaikki tiimin jäsenet näkevät projektin tilanteen reaaliaikaisesti. Tämä parantaa yhteistyötä ja auttaa pitämään projektit aikataulussa. Integrointi ja automaatio – enemmän hyötyä yhdestä järjestelmästä Lemonsoft integroituu helposti muihin järjestelmiin, kuten palkanlaskentaan, verkkokauppoihin ja taloushallinto-ohjelmiin. Accadon avulla nämä integraatiot toteutetaan sujuvasti, jolloin tieto liikkuu automaattisesti ja manuaalinen työ vähenee. Automaatio tekee arjesta joustavampaa ja vapauttaa työntekijöiden aikaa tehtäviin, jotka todella vievät yritystä eteenpäin.

Automatisoitu kirjanpito Fennoan avulla – sujuvaa taloushallintoa Accadon asiantuntemuksella

Automatisoitu kirjanpito Fennoan avulla tekee taloushallinnosta nopeampaa, tarkempaa ja vaivattomampaa. Kun rutiinit siirtyvät automaation hoidettavaksi, aikaa vapautuu olennaiseen – yrityksen kehittämiseen ja kasvuun. Fennoa on suomalainen taloushallinnon ohjelmisto, joka digitalisoi ja automatisoi kirjanpidon prosessit. Sen avulla laskut, maksut ja raportit päivittyvät automaattisesti, ja tieto on aina ajantasalla. Accadon asiantuntijat auttavat yritystäsi hyödyntämään Fennoan ominaisuudet täysimääräisesti – helposti ja luotettavasti. Miksi taloushallinnon automatisointi kannattaa? Taloushallinnon automatisointi tarkoittaa, että ohjelmisto hoitaa rutiinit, kuten laskujen käsittelyn ja kirjanpidon kirjaukset, automaattisesti. Tämä vähentää virheiden riskiä ja parantaa tiedon laatua. Kun tiedot päivittyvät reaaliaikaisesti, päätöksiä voidaan tehdä luotettavan datan perusteella. Automaation ansiosta kirjanpitäjä ja yritysjohto voivat keskittyä siihen, missä ihmisen osaamista tarvitaan: analysointiin, suunnitteluun ja päätöksentekoon. Fennoa ja Accado – tehokas yhdistelmä yrityksesi tueksi Accado hyödyntää Fennoaa osana kokonaisvaltaista taloushallinnon palvelua. Me huolehdimme käyttöönotosta, koulutuksesta ja jatkuvasta tuesta – jotta asiakkaamme voivat keskittyä omaan liiketoimintaansa. Fennoa automatisoi kirjanpidon, ja Accadon asiantuntemus varmistaa, että kaikki toimii sujuvasti taustalla. Näin yrityksesi saa automaation tehokkuuden ja ihmisen tuoman varmuuden yhdessä paketissa. Helppo käyttöönotto ja jatkuva tuki Fennoa on suunniteltu selkeäksi ja käyttäjäystävälliseksi. Accadon tiimi auttaa jokaisessa vaiheessa – käyttöönotosta jatkuvaan optimointiin. Tarjoamme henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa, jotta ohjelmiston hyödyt saadaan irti täysimääräisesti. Automatisoitu kirjanpito Fennoan avulla ei ole vain tekninen ratkaisu – se on askel kohti sujuvampaa arkea, tarkempaa talouden hallintaa ja parempaa päätöksentekoa. Ota yhteyttä Accadon asiantuntijaasi ja kysy lisää! 

Tilitoimisto Espoo – luotettava kumppani taloushallintoon

Tilitoimisto Espoo – luotettava ja henkilökohtainen taloushallinto Etsitkö tilitoimistoa Espoossa, joka ymmärtää paikallisen yritysympäristön ja tarjoaa henkilökohtaista palvelua? Accado on kokenut tilitoimisto Espoossa - mutta toimimme ketterästi myös pääkaupunkiseudulla ja koko Suomessa. Tarjoamme kirjanpidon, palkanlaskennan sekä kokonaisvaltaisen taloushallinnon ratkaisut yli 15 vuoden kokemuksella. Palvelumme avulla voit keskittyä yrityksesi kasvattamiseen ja liiketoiminnan kehittämiseen. Henkilökohtainen kirjanpitäjä ja sähköiset ratkaisut Espoossa Accadon asiakkaana saat oman kirjanpitäjän, joka tukee yritystäsi päivittäisissä talousasioissa sekä suuremmissa suunnittelutarpeissa. Sähköiset työkalut mahdollistavat reaaliaikaisen seurannan, kassavirtaraportit ja automatisoidut prosessit, jotka tekevät taloushallinnosta tehokasta ja virheettömämpää. Palvelut, jotka kasvavat yrityksesi mukana Accadon palvelut skaalautuvat yrityksen koon ja tarpeiden mukaan. Tarjoamme: Kirjanpito ja tilinpäätökset Palkanlaskenta ja henkilöstöhallinto Verosuunnittelu ja raportointi Näin saat kaikki taloushallinnon palvelut yhdestä luotettavasta tilitoimistosta Espoossa. Asiantuntijasi siellä missä sinäkin Accado tunnetaan nopeasta, sujuvasta ja laadukkaasta palvelusta. Toimistomme sijaitsevat Espoossa ja Mikkelissä, mutta palvelemme asiakkaita koko Suomessa, pääkaupunkiseudulla ja sen ulkopuolella. Meidän avulla talousasioiden hoitaminen on vaivatonta ja ajansäästöä tuottavaa. Ota yhteyttä ja varmista yrityksesi taloushallinnon sujuvuus Varaa aika henkilökohtaiseen konsultaatioon tai kysy lisää palveluistamme.

Mikä on HR-asiantuntijan rooli?

Mikä on HR-asiantuntijan rooli? HR-asiantuntijat ovat yrityksen menestyksen kannalta avainhenkilöitä. Heidän tehtävänään on varmistaa, että työntekijät viihtyvät, kehittyvät ja kokevat olevansa osa toimivaa työyhteisöä. HR ei ole pelkkää paperityötä, vaan ennen kaikkea ihmisten kohtaamista, tukemista ja kehittämistä. HR-asiantuntijan vastuualueisiin kuuluvat muun muassa rekrytointi, perehdytys, koulutus ja urakehityksen tukeminen. Lisäksi he huolehtivat, että työsuhteet ovat lain- ja oikeudenmukaisia, ratkaisevat työpaikan ristiriitatilanteita sekä neuvottelevat sopimusehdoista. Toimivan HR:n ydin on tasapuolinen ja arvostava kohtelu. Toimiva henkilöstöhallinnan strategia pitää henkilöstön motivoituneena ja yrityksen tavoitteisiin sitoutuneena. Työhyvinvointi Hyvinvoiva henkilöstö on menestyvän yrityksen perusta. HR-asiantuntijan rooli työhyvinvoinnin tukemisessa on keskeinen: he huolehtivat toimivista työoloista, työterveyspalveluista ja avoimesta, kannustavasta työilmapiiristä. Työhyvinvointi on paljon enemmän kuin ergonomiaa ja terveydenhuoltoa - siihen kuuluu myös sosiaalinen ilmapiiri, vuoropuhelu ja työntekijöiden osallistaminen. Kun henkilöstö voi hyvin, koko organisaatio hyötyy. Organisaation kehittäminen ja muutoksenhallinta Yritykset kehittyvät ja muuttuvat jatkuvasti, ja HR on mukana varmistamassa, että muutokset etenevät sujuvasti. HR-asiantuntija tunnistaa kehitystarpeet ja johtaa muutoksia siten, että henkilöstö on mukana, ymmärtää tavoitteet ja kokee muutokset hyödyllisiksi. HR toimii sillanrakentajana johdon ja työntekijöiden välillä. HR-palveluiden ulkoistaminen? Accado tarjoaa kattavat ja asiakaslähtöiset HR- ja palkanlaskentapalvelut, jotka toimivat yrityksen oman henkilöstöhallinnon tukena. Palveluihimme kuuluvat muun muassa: palkanlaskenta ja lomapalkkojen laskenta matkalaskujen hallinta viranomaisilmoitukset henkilöstöhallinnon tukipalvelut (esim. sairauspoissaolot, irtisanomiset, palkkatuki, työtodistukset) Lisäksi tarjoamme henkilöstö- ja asiakaskyselyjä, kuten Positify-työkalun, joka tukee liiketoiminnan kehittämistä ja henkilöstön hyvinvointia. Henkilöstöhallinnan käsikirja -tuotteemme avulla dokumentoidaan yrityksen prosessit selkeästi ja helposti koko työyhteisön saataville. Vapauta omaa aikaasi ulkoistamalla asiantuntijuutta vaativat toiminnot Accadon kokeneille osaajille. Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä, miten voimme auttaa yritystäsi menestymään!

Pk-yritys selkeytti taloutensa hallintaa

Monessa pk-yrityksessä talouden hallinta saattaa jäädä helposti reaktiiviseksi: kulut yllättävät, kassavirran ennustaminen on hankalaa ja päätöksiä tehdään ilman selkeää kokonaiskuvaa nykyhetkestä ja tulevaisuudesta. Tämä voi kuormittaa yrittäjää ja vaikeuttaa liiketoiminnan kehittämistä. Eräässä tapauksessa ratkaisu löytyi yksinkertaisista mutta tehokkaista toimenpiteistä: kuukausittaisen kassavirtaennusteen käyttöönotosta ja raportoinnin tarkentamisesta. Mitä tehtiin käytännössä? Kassavirtaa alettiin ennustaa kuukausitasolla, jolloin tulevat tulot ja menot saatiin paremmin näkyviin. Raportointia täsmennettiin siten, että luvut kertoivat selkeästi, mistä tulot ja menot koostuvat ja miten ne vaikuttavat yrityksen taloudelliseen tilanteeseen. Prosesseja yksinkertaistettiin ja osin automatisoitiin, mikä vähensi manuaalista työtä ja virheriskiä. Mitä hyötyä saatiin? Ennakoitavuus parani: yritys näki ajoissa, mihin suuntaan kassavirta on kehittymässä. Päätöksenteko helpottui, kun käytössä oli ajantasaista ja tarkkaa tietoa. Yrittäjälle vapautui aikaa keskittyä olennaiseen – liiketoiminnan kasvattamiseen. Tämä case osoittaa, että jo pienillä muutoksilla voidaan saavuttaa merkittäviä hyötyjä. Säännöllinen kassavirtaennuste ja selkeä raportointi antavat yritykselle varmuutta ja vakautta, jotka tukevat kestävää kasvua. Miten kassavirtaennuste toteutettiin? Käytännössä kassavirtaennusteen rakentaminen aloitettiin kokoamalla ajantasaiset taloustiedot kirjanpidosta ja yhdistämällä ne Fuusor-raportointi- ja budjetointityökaluun. Fuusor mahdollistaa sen, että tulos- ja tasebudjetin luvut voidaan muuttaa suoraan kassavirraksi, ja lisäksi huomioidaan esimerkiksi investoinnit, lainojen lyhennykset ja verot. Näin syntyy selkeä kuukausittainen näkymä tuleviin tuloihin ja menoihin. Raportointinäkymien avulla yrityksen johto pystyi seuraamaan kokonaiskuvaa reaaliaikaisesti, mutta myös porautumaan tarkemmalle tasolle aina yksittäisiin kustannuseriin asti. Työkalun integraatiot vähensivät manuaalista työtä, sillä tiedot päivittyivät automaattisesti suoraan kirjanpidosta. Lopputulos oli helppokäyttöinen ja visuaalinen näkymä, joka teki kassavirran seurannasta nopeaa ja luotettavaa. Mikä Fuusor?  Fuusor on suomalainen liiketoimintatiedon hallinnan työkalu, joka tarjoaa ratkaisuja raportointiin, budjetointiin ja ennustamiseen. Taustalla toimii Business Intelligence (BI) – eli liiketoimintatiedon hallinta. BI tarkoittaa prosessia ja teknologiaa, joiden avulla data muutetaan ymmärrettäväksi tiedoksi päätöksenteon tueksi. BI-työkalut kokoavat tietoa useista lähteistä, analysoivat sen ja esittävät tulokset visuaalisessa muodossa, kuten graafeina ja dashboardeina. Tämä helpottaa yrityksen johdon ja omistajien arkea: olennaiset asiat löytyvät yhdestä paikasta nopeasti ja selkeästi. Haluatko Fuusorin käyttöön yrityksessäsi? Asiantuntijamme auttavat Fuusorin käyttöönotossa ja näyttävät, miten järjestelmä voidaan räätälöidä juuri sinun yrityksesi tarpeisiin. Näin saat taloutesi hallintaan tehokkaasti ja vaivattomasti. Ota yhteyttä jo tänään!

Tehosta maksuvalvontaa Lemonsoftin Maksuvahti-ratkaisulla

Lemonsoft Lemon Maksuvahti pk-yrityksille vähentää kassavirran epävarmuutta. Kassavirran ennustettavuus on tärkeää liiketoiminnan pyörittämiselle, johdonmukaiselle kasvulle sekä tietoon pohjautuvaan tulevaisuuden suunnittelemiseen. Jos asiakkaasi eivät maksa laskujaan ajallaan, se voi vaarantaa yrityksesi taloudellisen vakauden. Maksuvahti on suunniteltu auttamaan pieniä ja keskikokoisia yrityksiä tehostamaan maksuvalvontaa ja parantamaan kassavirtaa. Palvelu mahdollistaa asiakasystävällisen perinnän, kun kolmas osapuoli hoitaa maksujen seurannan ja tarvittaessa perintäprosessin. Mikä on Lemon Maksuvahti? Lemon Maksuvahti on Lemonsoftin tarjoama palvelu, joka automatisoi maksuvalvonnan prosessit ja siirtää erääntyneet laskut luotettavalle kumppanille, Finvoicerille. Tämä kumppani hoitaa maksuvalvonnan tehokkaasti ja asiakasystävällisesti, varmistaen sujuvan maksuprosessin sekä mielenrauhan yrityksellesi. Vapauta omaa työaikaasi sekä ylimääräistä päänvaivaa, ja jätä maksuvalvonta jatkossa automatisoidun, saumattomasti Lemonsoftin kanssa integroidun maksuvahti-palvelun varaan! Maksuvahtipalvelun hyödyt: Automaattiset maksumuistutukset: Maksuvahti lähettää maksumuistutukset automaattisesti 10 päivää eräpäivän jälkeen yrityksille ja 14 päivää kuluttajille. Tehokas perintäprosessi: Tarvittaessa perintä etenee vaiheittain aina haastehakemukseen ja ulosottoon saakka. 24/7 asiakaspalvelu: Asiakkaillasi on käytössään ympärivuorokautinen palvelu maksusuunnitelmien tekemiseen. Integraatio Lemonsoftiin: Maksuvalvonnan tilatiedot näkyvät suoraan Lemonsoftin järjestelmässä, ja maksusuoritukset kirjautuvat viitesuorituksina. Luottotappioriskin minimointi: Maksuvahti auttaa vähentämään luottotappioita tehokkaan valvonnan avulla. Helppo käyttöönotto ja kustannustehokkuus Maksuvahti on helppo ottaa käyttöön, eikä palvelusta peritä avaus- tai ylläpitomaksuja. Maksuvalvontatoimeksiannoista ei myöskään veloiteta erillistä maksua. Tämä tekee palvelusta erityisen houkuttelevan pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka haluavat tehostaa maksuvalvontaa ilman suuria investointeja ja riskejä. Accadon asiantuntijat neuvovat sinua palvelun käyttöönottamisessa sekä vastaavat aiheeseen liittyviin kysymyksiin. Ota yhteyttä ja helpota perintäprosessejasi!